tisdag 4 maj 2021

Pers hittaut-banor 2021


De som följer mig på Facebook har säkert sett när jag tar hittaut-kontroller, checkpoints, att jag gör det genom att komponera och springa en orienteringsbana.

Med hjälp av hittaut-papperskartan skannar jag ett område med checkpoints, lägger ut start och mål samt sammanbinder checkpointsen till en orienteringsbana.

Här nedan har jag laddat upp de hittaut-banor som är sammansatta med hjälp av Ronneby Orienteringsklubbs Hittaut. De är uppladdade som pdf-filer, jag förstorar dem vid utskrift så att de täcker en A4. Vilket innebär att det är ingen bestämd skala, men passar en skumögd H75. Även om länkarna nedan t.ex. Karta Brunnsskogen inte är blå, så är de klickbara.

Brunnskogen, start och mål vid checkpoint 19, banlängd: 4,0 km. Karta Brunnsskogenkontrollbeskrivning Brunnsskogen

Björketorp, start och mål vid vägskälet till Björketorps gård, banlängd: 3,0 km. Karta Björketorpkontrollbeskrivning Björketorp.

Kallinge Norra, start och mål vid f.d. lekplatsen på Flottiljvägen, banlängd: 2,9 km. Karta Kallinge Nkontrollbeskrivning Kallinge N.

Skärsjön, start och mål vid Skärsjöns parkering, banlängd: 3,65 km. Karta Skärsjönkontrollbeskrivning Skärsjön.

Kallingegölen, start och mål vid koloniträdgårdarna på Lindvägen, banlängd: 3,0 km. Karta Kallingegölenkontrollbeskrivning Kallingegölen.

Salsjön, start och mål vid Salsjöns parkering, banlängd 2,9 km. Karta Salsjönkontrollbeskrivning Salsjön.

Risanäs, start och mål vid vägskälet Risanäsvägen-Gräsandsvägen, banlängd: 4,5 km. Karta Risanäskontrollbeskrivning Risanäs.

Inga kommentarer: