måndag 4 maj 2020

Foto-orientering på Karlsnäskartan

Vid uthängnig av kontrollerna till veckans bana för vecka 20 kom jag på: den här banan kan användas som en foto-orientering under vecka 19.

Start och mål för veckans bana är som vanligt vid informationstavlan på Karlsnäsgårdens parkering. Nedan presenteras kartan som används samt fotografier på samtliga kontroller. På fotona framgår också fotograferingsriktningen, som är densamma som kontrolltagningsriktningen, min kontrolltagningsriktning.

Alla kontrollpunkter är punkthöjder, uppe på. Ibland är punkthöjden inte så markanta i terrängen, utan det är ofta den högsta delen av en större höjd.

Här är kontrollbeskrivningen:

Nästa vecka, vecka 20 har ni möjlighet att springa banan. På söndag kväll presenteras veckans bana på Ronneby Orienteringsklubbs hemsida, https://www.rok.nu.

Meddela mig, perengkvist@icloud.com, om ni behöver en bättre karta än den som är uppladdad nedan, intill jag hittar en bra plats att länka från mailar jag en pdf-fil.

Kartan här är en jpg-fil, vilket kan innebära att upplösningen kanske inte är tillräcklig.



















1 kommentar:

4Bitar sa...

Fins naturbilder