söndag 6 juli 2014

Vägvalsservice vecka 28

Denna veckan är det en längre bana med en lång vägvalssträcka till andra kontrollen. På den sträckan har jag valt att navigera på stigarna (terrängspåret) i början, hoppa av stigen i kurvan, fånga stigslutet och sedan tar jag stigen genom grönområdet. Sedan, strax efter inägan tar jag rakt västerut över det gröna streckade området och upp till vänster om branten. Förutom att det finns ett "vitt" stråk så är det röjt när man kommer upp på höjden. Jag får en släpstig som inte är med på kartan och som ansluter till den vänstra befintliga släpstigen, vilket gör att jag kommer lite för långt till vänster i vägvalet. Följer sedan bäcken västerut, i den västra delen av vitskogsområdet längs bäcken är det ett kalhygge. Kalhygget innan kontrollen är uppvuxet med julgranar som man kan hitta luckor i mellan.

Mellan tvåan och trean finns ett löpbart stråk med en svag omarkerad stig ända fram till branten. När ni ska ta trean och om ni svänger av stigen tidigt stöter ni på ett avlångt stenröse som inte är med på kartan. Övriga delen av banan behöver inga kommentarer.

Klicka på kartan så blir den större.


Inga kommentarer: